Adept Events
  • Home
  • Event Info
    • Customer service / FAQ
    • In-house Info
    • Online and Live Streaming
    • Sponsoring
    • Terms and Conditions
  • Speakers
  • Contact us
    • Contact us
    • Customer service / FAQ
    • Call for speakers DW&BI Summit
    • About us
    • Newsletter
    • Materials upload
  • English
    • Dutch

Modelleren en Business Analyse met Enterprise Architect 13

(Dutch spoken)

Date Price Contact
May 16, 2018 € 695,- seminars@adeptevents.nl
+31 (0)172 742680
Time Location
9:30 - 17:00 Amrath Hotel Lapershoek, Hilversum
Next EditionTYPE
November 27, 2018
Date Price
May 16, 2018 € 695,-
Time
9:30 - 17:00
Location Contact
Amrath Hotel Lapershoek, Hilversum seminars@adeptevents.nl
+31 (0)172 742680
Next Edition
November 27, 2018
TYPE
Date
May 16, 2018
Price
€ 695,-
Time
9:30 - 17:00
Location
Amrath Hotel Lapershoek, Hilversum
Contact
seminars@adeptevents.nl
+31 (0)172 742680
Next Edition
November 27, 2018
TYPE
  • Overview
  • Course description
  • Registration fee
  • Speakers
  • Venue

Modelleren en Business Analyse met Enterprise Architect 13

In uw organisatie wordt waarschijnlijk reeds gewerkt met UML, BPMN, DFD, ArchiMate® of andere notatieformaten. Enterprise Architect van Sparx Systems is een tool die hard op weg is de internationale standaard te worden om al deze standaarden te modelleren en méér nog dan dat, deze onderling met elkaar te laten integreren. EMEA_afbeelding2Zo kan Enterprise Architect meer dan 20 notatieformaten aan. Andere mogelijkheden binnen Enterprise Architect zijn informatie en data modellering, requirements management, strategische modellering en testmanagement. Sinds versie Enterprise Architect 10.0 kunnen modellen ook gesimuleerd worden.

De workshop

Tijdens deze intensieve workshop door BPMN-specialist Christian Gijsels leert u met behulp van Enterprise Architect hoe een enterprise architectuur via ArchiMate, een business analyse omgeving via BPMN, en een functionele analyse omgeving via UML wordt opgezet. Nog een stap verder, hoe u deze technieken kunt integreren om zo de meeste informatie via een impact analyse te verkrijgen.

De initiële opzet van een dergelijke omgeving is cruciaal voor alle toekomstige analyses. Door te werken met een centrale repository en elementen te hergebruiken kan zeer veel nuttige informatie worden gegenereerd.

Deze cursus wil een gestructureerde basis leggen zodat elke gebruiker verder kan, in welk formaat hij/zij ook wil modelleren en rekening houdend met structuur, hergebruik, beveiliging en multi-user aspecten.

Enkele voordelen van modelleren

Met het juist gebruik van modellen kan een organisatie zijn activiteiten beter stroomlijnen, meer rendement uit zijn activiteiten halen en medewerkers beter motiveren. Daarvoor heeft de organisatie een tool nodig die de huidige diverse standaarden aankan, namelijk UML, BPMN, ArchiMate® en TDM/DMN.

Beter stroomlijnen

Een organisatie voert alleen processen uit die bijdragen aan de doelen uit het business model. Als men processen identificeert die niet bijdragen aan het business model, kunnen deze processen geëlimineerd worden. Dit voordeel bereikt een organisatie al tijdens het opstellen van een Procesmodel.

Hoger rendement

Een organisatie richt voor iedere dienst maar één proces in. Tijdens opstellen van een Procesmodel merkt de organisatie vaak dat er meerdere processen zijn die bijna allemaal dezelfde functie hebben, bijvoorbeeld er is geen proces ‘verkoop retailer’, maar er zijn vier verschillende ´hoofd´processen verkoop retailer: ‘verkoop retailer lampen’, ‘verkoop retailer stoelen’, ‘verkoop retailer vazen’ en ‘verkoop retailer tv meubelen’. Als men in detail de processen onderzoekt blijkt dat in de processen exact dezelfde activiteiten worden verricht, maar in verschillende volgorde, door verschillende afdelingen en/of op verschillende wijze. Door deze processen te standaardiseren kan het aantal processen en activiteiten worden gereduceerd. Deze vereenvoudiging levert mogelijke besparing in logistiek, voorraad, debiteurenbeheer, etc.

Voordeel door hergebruik

Als de organisatie al over een Procesmodel beschikt en de organisatie wil een nieuw product/dienst toevoegen aan het assortiment dan kan met het model gebruiken om te analyseren hoe men de nieuwe dienst aanbiedt op basis van de bestaande processen. Hiermee kan de bestaande infrastructuur worden hergebruikt, voorkomt de organisatie dubbele kosten en bereikt de marketing afdeling een snellere time to market.

Beter gemotiveerde medewerkers

Het Procesmodel geeft medewerkers meer inzicht over hun rol in de organisatie, waardoor zij doelmatiger werken. Een duidelijk inzicht voor medewerkers en leidinggevenden inzake rollen en taken is van grote waarde voor het functioneren en de motivatie van medewerkers.

christiangijsels-action_900x600

Doel van de workshop

Tijdens deze intensieve dag leert u werken met Enterprise Architect en leert u onder andere:

  • Hoe objecten overerven en werken met een centrale repository
  • Human en Fysische Actoren re-usable te maken, zodat ze gebruikt kunnen worden in alle diagrammen
  • Data Stores re-usable te maken, zodat ze gebruikt kunnen worden in alle diagrammen
  • Hoe diverse notatieformaten aan elkaar te komen:
    • Hoe gaat u over van een Business analyse naar een Functionele analyse
  • Hoe en waar u het beste packages definieert om zo locking te verbeteren
    • Locking als beveiliging
    • Locking als scope afbakening wanneer men werkt in een project team
  • Hoe u bepaalde zaken kunt genereren door de informatie die reeds is gemodelleerd:
    • Impactanalyses creëren
    • Inhoud van packages laten genereren
    • Matrices laten genereren
  • Wat belangrijk is om af te drukken en hoe afdrukken werkt in EA
  • Hoe een diagram kan worden gesimuleerd.

Bestemd voor ú

De materie, de vele praktijkvoorbeelden en de interactieve oefeningen in deze workshop hebben tot doel een optimale analyse omgeving in te richten met ArchiMate® en/of BPMN en/of UML en dit in Enterprise Architect. De workshop is geschikt voor architecten binnen ondernemingen en overheidsorganisaties die een formele manier zoeken om elk aspect van hun bedrijfsprocessen met inbegrip van bedrijfsactiviteiten, organisatie, berichten inclusief hun doorstroom, deelnemers en regels te beschrijven, alsmede voor projectgroepen die op zoek zijn naar een betere manier van communicatie tussen technologie en business. Hieronder vallen onder meer de volgende functies:

  • Enterprise architectenSPARX_ea_certificatie
  • Proces en business modellers in BPM projectgroepen
  • UML analisten
  • Business & systeemanalisten
  • Business Process eigenaars
  • Software architecten en engineers.

Deze workshop is geschikt voor zowel de beginnende als de medior business analist of functioneel analist die  op een best-practice manier wil leren werken en analyseren met Enterprise Architect. De vergevorderde geavanceerde business/functioneel analist adviseren wij een andere geavanceerde cursus die wij op verzoek ook kunnen verzorgen.

Aarzel daarom niet en schrijf u snel in!

Bovenaan de pagina bij Downloads kunt u de volledige PDF brochure downloaden.

Christian Gijsels

Christian Gijsels currently works as an independent consultant and trainer. Before that, Christian was employed at the Cronos Holding, where he, as a co-founder, was responsible for the Consulting Groep The Business Analysts, a group of 85 business analists, functional analists and project managers.

Read more

This event takes place at:

Hotel Lapershoek
Utrechtseweg 16
1213 TS  Hilversum
The Netherlands
Telephone +31 (0) 35-6231341

For a full itinerary, please see the website of the Amrath Hotel.

The Hotel Lapershoek can also be reached by public transport. Be sure to take the train to ‘Station Hilversum Sportpark’ from which it is only a three minute walk.
Please consult www.9292.nl (door-to-door journey planner, also available in English) or call 0900-9292 (travel advice by phone, € 0.70 p/m).

For attendees interested in an overnight stay, we have made a special price agreement with the hotel. Please let us know if you wish to make use of this.

In-house Info

Practically all of our seminars and workshops can be offered as an In-house course for your company exclusively. We can tailor with extra focus on specific topics that apply to your organization. Also available in online format or in face-to-face format with live video stream.

MORE INFO

RELATED EVENTS

Mastering Business Analysis

The pragmatic, integrated approach to business needs and solutions Business analysis underpins any automated system development and any meaningful business change. Business analysis means uncovering the real business problem and crafting the best possible solution for it. This course gives you the process and the tools for effective and thorough business analysis.

James Archer

At your office

View

Adept Events
KvK Den Haag: 56059825
E: seminars@adeptevents.nl
T: +31 (0)172 742680
M: +31 (0)6 113 118 60
W: www.adeptevents.nl

Release
www.release.nl
@Release_nl
Download the Release App

BI-Platform
www.biplatform.nl
@BIPlatform
Download the BI-Platform App

© Adept Events is a registered trademark of Array Media B.V.
Share to Twitter Share to Facebook Share to LinkedIn
BI-DWH | Big Data | Business Analysis | Congress | Data management | Half-day Tutorial | In-house only | Requirements workshops | Seminar | Workshop
© 2025 Array Media b.v. - All rights reserved | Privacy | Disclaimer