Datakwaliteit is de kern van zijn aanpak, waarbij hij data-compleetheid en -consistentie waarborgt door middel van geavanceerde kwaliteitschecks. Zijn missie met D-Data is helder: waarde voor de klanten toevoegen over het volledige dataspectrum, en hen in staat stellen de toekomst van data in hun organisatie te omarmen.
Victor de Graaff
Victor de Graaff begon zijn carrière als software engineer, maar tijdens zijn promotieonderzoek naar Geosocial Recommender Systems ontdekte hij dat leren uit patronen de effectiefste methode is voor het doen van goede aanbevelingen. Deze ontdekking leidde hem naar een carrière in data science, waar hij impactvolle oplossingen ontwikkelde voor klanten als ING (fraudemodellen), Heineken en Unilever (voorspelmodellen en promo-optimalisaties), en Rijkswaterstaat (voorspellingen voor asset management).
In 2018 richtte hij D-Data op, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het leveren van complete data-oplossingen van ruwe data tot en met kant-en-klare BI-rapportages. Volgens Victor staat de IT-industrie aan het begin van een GenAI-revolutie, waarbij het mogelijk wordt voor elke engineer om steeds meer werk te verzetten in steeds minder tijd. Dit potentieel zet hij vol in bij D-Data, waar hij met zijn team een breed spectrum aan data-oplossingen biedt, van dataverzameling en kwaliteitscontrole tot BI en predictive analytics.