Jan Henderyckx
BearingPoint
Zoals voor alle bedrijfsmiddelen geldt, dient de bijbehorende strategie goed aan te sluiten bij de algemene bedrijfsstrategie. Wat zijn de strategische informatiebehoeften en hoe vertalen die zich naar de bestaande informatiesystemen en documenten? Het is essentieel om een goed inzicht te hebben in het hoe, het waar en tegen welke prijs informatie en informatietechnologie kunnen bijdragen tot de realisatie van de bedrijfsdoelstellingen. Dit seminar gaat dieper in op elk van deze vragen en verschaft u de nodige inzichten en werkmethodes die u toelaten om binnen uw eigen organisatie te komen tot een gedegen informatiestrategie. Er moet daarbij voldoende aandacht uitgaan naar het opzetten van actieplannen om de doelstellingen en aspiraties van de organisatie op het vlak van informatiebeleid te bewerkstelligen. Door werk te maken van dit aandachtgebied kan de organisatie, en op hun beurt ook alle belanghebbenden en business partners, rekenen op kwalitatief hoogstaande informatie.
Framework Master Data Management
Het formuleren van een gedegen informatiestrategie is echter slechts een eerste stap. De strategie moet ook uitvoeringsconsequenties hebben, anders komen we geen stap dichter bij kwalitatieve informatie. Jan Henderyckx toont hierbij aan dat een organisatie die tot het besef is gekomen dat informatie een bedrijfsmiddel is, niet langer kan functioneren zonder een gedegen aanpak van Master Data Management. Het seminar gaat ook dieper in op de verschillende manieren om MDM te implementeren met elk hun voor- en nadelen. Met MDM lijkt ongetwijfeld een nieuwe onomkeerbare trend ingezet. De vendors die actief zijn op dit terrein hanteren echter vaak een uiteenlopende definitie van wat MDM precies inhoudt. Voor bedrijven dus een hele klus om te omschrijven wat MDM concreet dient te omvatten en hoe men de master data problematiek het best kan aanpakken.
Het raamwerk dat Jan Henderyckx gebruikt stoelt op vier pijlers, “Define”, “Architect”, “Enable” en “Govern”. Kort samengevat moeten we weten wat dingen betekenen, hoe ze zich tot elkaar verhouden, stellen we ze ter beschikking en bewaken we het geheel.
Dit seminar gaat verder ook in op de componenten waaruit een MDM-platform moet bestaan, en op de implementatieproblematiek. Veel implementaties starten vanuit één deeldomein, zoals klant, locatie of product, om vervolgens extra deelgebieden te integreren. De oplossing voor klant of product is fundamenteel verschillend, wat in eerste instantie de aanleiding was voor het domeingerichte van de MDM markt. Overigens zijn er in toenemende mate ‘informatiemanagement’-leveranciers die via MDM de overgang maken van een ‘infrastructuur’-leverancier naar een echte aanbieder van oplossingen. Kijk maar eens naar de recente acquisities van IBM, Informatica, Oracle en Microsoft.
Gezien de lage graad van volwassenheid bij veel organisaties zien we meestal door de bomen het bos niet meer. Een cyclische aanpak die al in de initiële fase toegevoegde waarde kan aantonen is dan onontbeerlijk. Zonder concrete resultaten op korte termijn valt meestal de interesse van de business weg en is de uitvoering van de informatiestrategie gedoemd om te mislukken.
Bestemd voor ú
Het seminar is van groot belang voor degenen die actief bezig zijn met Informatiebeheer zowel aan de kant van de business als binnen IT. CIO’s, zij die verantwoordelijk zijn voor de IT of business strategie, eenieder die al actief bezig is met master of reference data of gebruik wenst te maken van een service oriented architectuur, Informatie-architecten, Enterprise architecten, Business architecten, IT consultants, Business Information Managers, Business Analisten, BICC Managers, DBA’s en Data Analisten.
Aarzel daarom niet en schrijf u snel in!
Bovenaan de pagina bij Downloads kunt u de volledige PDF brochure downloaden.
Adept Events werkt met verscheidene accommodaties in de omgeving van Amersfoort en Utrecht. Op dit moment is de locatie voor dit evenement nog niet bevestigd. Wij streven ernaar deze informatie zo snel mogelijk te publiceren. Zodra de accommodatie bevestigd is, zal de informatie op deze pagina zichtbaar zijn.
Daarnaast ontvangt u altijd uiterlijk een week voordat het evenement plaatsvindt een e-mailherinnering waarin alle belangrijke informatie, inclusief de juiste accommodatie, nogmaals gecommuniceerd zal worden.
“2 intensieve maar informatieve dagen vol kennisoverdracht. Van harte aanbevolen voor een ieder die waarde uit zijn data wil halen.”
“Boeiend verhaal, onderhoudend gebracht. Stof tot nadenken en handvatten gekregen om hier binnen eigen organisatie mee aan de slag te gaan.”
“Het seminar geeft een duidelijk theoretisch kader en heeft tegelijk veel aandacht voor de praktijk.”
“Super interessante én leuke dagen met veel diepgaande kennis en inzichten.”
Wilt u deze sessie exclusief binnen uw eigen organisatie aanbieden voor een groep medewerkers? Een zeer aantrekkelijke optie met hoog rendement! Nu ook online of op locatie met deelnemers in de zaal plus online deelnemers.