Jan Henderyckx
BearingPoint
[Due to corona restrictions we only have a limited number of seats available. Please register early! To provide the live video stream in the hybrid format, we require a minimum of three online attendees.]
Zoals voor alle bedrijfsmiddelen geldt, dient de bijbehorende strategie goed aan te sluiten bij de algemene bedrijfsstrategie. Wat zijn de strategische informatiebehoeften en hoe vertalen die zich naar de bestaande informatiesystemen en documenten? Het is essentieel om een goed inzicht te hebben in het hoe, het waar en tegen welke prijs informatie en informatietechnologie kunnen bijdragen tot de realisatie van de bedrijfsdoelstellingen. Dit seminar gaat dieper in op elk van deze vragen en verschaft u de nodige inzichten en werkmethodes die u toelaten om binnen uw eigen organisatie te komen tot een gedegen informatiestrategie. Er moet daarbij voldoende aandacht uitgaan naar het opzetten van actieplannen om de doelstellingen en aspiraties van de organisatie op het vlak van informatiebeleid te bewerkstelligen. Door werk te maken van dit aandachtgebied kan de organisatie, en op hun beurt ook alle belanghebbenden en business partners, rekenen op kwalitatief hoogstaande informatie.
Het formuleren van een gedegen informatiestrategie is echter slechts een eerste stap. De strategie moet ook uitvoeringsconsequenties hebben, anders komen we geen stap dichter bij kwalitatieve informatie. Jan Henderyckx toont hierbij aan dat een organisatie die tot het besef is gekomen dat informatie een bedrijfsmiddel is, niet langer kan functioneren zonder een gedegen aanpak van Master Data Management. Het seminar gaat ook dieper in op de verschillende manieren om MDM te implementeren met elk hun voor- en nadelen. Met MDM lijkt ongetwijfeld een nieuwe onomkeerbare trend ingezet. De vendors die actief zijn op dit terrein hanteren echter vaak een uiteenlopende definitie van wat MDM precies inhoudt. Voor bedrijven dus een hele klus om te omschrijven wat MDM concreet dient te omvatten en hoe men de master data problematiek het best kan aanpakken.
Het raamwerk dat Jan Henderyckx gebruikt stoelt op vier pijlers, “Define”, “Architect”, “Enable” en “Govern”. Kort samengevat moeten we weten wat dingen betekenen, hoe ze zich tot elkaar verhouden, stellen we ze ter beschikking en bewaken we het geheel.
Dit seminar gaat verder ook in op de componenten waaruit een MDM-platform moet bestaan, en op de implementatieproblematiek. Veel implementaties starten vanuit één deeldomein, zoals klant, locatie of product, om vervolgens extra deelgebieden te integreren. De oplossing voor klant of product is fundamenteel verschillend, wat in eerste instantie de aanleiding was voor het domeingerichte van de MDM markt. Overigens zijn er in toenemende mate ‘informatiemanagement’-leveranciers die via MDM de overgang maken van een ‘infrastructuur’-leverancier naar een echte aanbieder van oplossingen. Kijk maar eens naar de recente acquisities van IBM, Informatica, Oracle en Microsoft.
Gezien de lage graad van volwassenheid bij veel organisaties zien we meestal door de bomen het bos niet meer. Een cyclische aanpak die al in de initiële fase toegevoegde waarde kan aantonen is dan onontbeerlijk. Zonder concrete resultaten op korte termijn valt meestal de interesse van de business weg en is de uitvoering van de informatiestrategie gedoemd om te mislukken.
Het seminar is van groot belang voor degenen die actief bezig zijn met Informatiebeheer zowel aan de kant van de business als binnen IT. CIO’s, zij die verantwoordelijk zijn voor de IT of business strategie, eenieder die al actief bezig is met master of reference data of gebruik wenst te maken van een service oriented architectuur, Informatie-architecten, Enterprise architecten, Business architecten, IT consultants, Business Information Managers, Business Analisten, BICC Managers, DBA’s en Data Analisten.
Aarzel daarom niet en schrijf u snel in!
Bovenaan de pagina bij Downloads kunt u de volledige PDF brochure downloaden.
Van der Valk Hotel Utrecht
Winthontlaan 4-6
3526 KV Utrecht
Telefoon 030 8000 800
The hotel is very well accessible by public transport. From busstop ‘Kanaleneiland Zuid’ it is only a three-minute walk. You can take buses 63, 65, 66, 74 and 77 from Utrecht Central Station and you also take the tram line 20 or 21 from the train station and get off at stop ‘Kanaleneiland’. Please consult www.9292.nl (door-to-door journey planner, also available in English) or call 0900-9292 (travel advice by phone, € 0.70 p/m).
Van der Valk Hotel Utrecht is also located next to the highway A12, exit 17 (Utrecht / Jaarbeurs / Kanaleneiland).
Although the hotel has a large parking garage, we cannot guarantee parking spots. We therefore advise you to go by public transport.
For those who would like to arrive the day before, there is the possibility of staying at the Van der Valk Hotel Utrecht. However, the hotel does not provide special discounts for attendees of events. Therefore, when interested in an overnight stay, please consult Van der Valk directly to make a reservation.
More information about the hotel and the location can be found on their website www.vandervalkhotelutrecht.nl.
Practically all of our seminars and workshops can be offered as an In-house course for your company exclusively. We can tailor with extra focus on specific topics that apply to your organization. Also available in online format or in face-to-face format with live video stream.